יום ראשון, 18 באוגוסט 2013

"הנני מורה על התליית רשיון הנהיגה שברשותך לכל הדרגות"

בתוקף סמכותי לפי תקנה 215 תקנות התעבורה, תשכ"א-1961, הנני מורה על התליית רשיון הנהיגה שברשותך לכל הדרגות.

בלה בלה בלה... בלה בלה בלה...

לפי תקנה 554 לתקנות התעבורה, הנך נדרש להמציא מיידית למשרדי שכתובתו כרשום במכתב זה, את רשיון הנהיגה שברשותך.
מרגע קבלת מכתב זה אינך רשאי לנהוג.

בכבוד רב,
רינה גרפונקל
מנהל/ת מחלקת רכב ונהיגה
רשות הרישוי

ראו בהמשך סעיף 51 לפקודת התעבורה - פסילה מטעמי כושר.
קשה לי להאמין שגב' גרפונקל ורשות הרישוי שוכנעו, ע"פ מבחן שיעמוד בבית המשפט, כי אינני ראוי לנהוג מחמת כושר נהיגה לקוי... כיוון שאין מסמך כזה במרב"ד.  ואם הם שוכנעו... מדוע לא זומנתי לשימוע ו/או ניתנה לי, במכתב, החלטה מנומקת וברורה?

המכתב של גב' גרפונקל נראה כאילו לקוח ממדינה מופקרת, בה אין הליך מסודר והתנהלות חוקית והגונה.  המכתב של גב' גרפונקל הזוי, במיוחד לאור הביקורת החריפה של בית המשפט ומבקר המדינה על התנהלות הרשויות בעניין זה, במקרים קודמים, כאילו דבר בית המשפט ומבקר המדינה הם דברי הבל.

מהי תקנה 215 ומהי תקנה 554... ומה הם סעיפים 51, 52 או 56 ו-69א לפקודה? (אף לא אחד מהתיאורים להלן, מסביר מדוע שלל לי משרד הרישוי את הרישיון!!! אני דיי בטוח שאם הייתה לי אפשרות, כלכלית, להגיע לבית המשפט... היה השופט נוזף בגב' רינה ובכל המעורבים, שהביאו לי מפח נפש כה גדול, ושללו ממני זכות יסוד)


חובה להתייצב תק' (מס' 4)  תשמ"ד - 1984
215. (א) בעל רשיון שהוזמן כאמור, חייב להתייצב במקום ובמועד הנקובים בהזמנה, אלא אם נתן לרשות הרישוי, לפני המועד הקבוע, סיבה סבירה לאי-יכלתו להתייצב.
(ב) לא התייצב בעל רשיון שהוזמן כאמור בתקנת משנה (א) ולא נתן לרשות הרישוי סיבה סבירה לאי יכלתו להתייצב, רשאית רשות הרישוי להתלות את תוקף רשיון הנהיגה שלו עד שיתייצב במקום ובמועד שקבעה.

פסילת רשיון או התלייתו על-ידי רשות הרישוי תק' (מס' 3) תש"ם-1980 תק' (מס' 5) תשמ"א-1981.
554. (א)  בעל רשיון נהיגה שנמסרה לו החלטה על פסילתו מהחזיק ברשיונו או על התליית רשיונו לפי סעיפים 51, 52 או 56 ו-69א לפקודה, ימציא את רשיונו לרשות הרישוי תוך שבעה ימים מיום המסירה או תוך תקופה קצרה מזו שקבעה הרשות בהחלטתה, והרשיון לא יוחזר לבעלו אלא לאחר תום התקופה ובתנאים שקבעה רשות הרישוי.
(ב)  ערער בעל הרשיון על החלטתה של רשות הרישוי תפעל רשות הרשוי לפי פסק הדין של בית משפט לערעורים באותו ענין.


סעיף 51 - פסילה מטעמי כושר
רשות הרישוי רשאית, בהחלטה מנומקת, לפסול אדם מהחזיק ברשיון נהיגה, לצמיתות, לתקופה מסויימת, או עד למילוי תנאים שייקבעו בהחלטה, אם היא משוכנעת שבעל הרשיון אינו ראוי לנהוג מחמת כושר נהיגה לקוי.

סעיף 52 - התליית רשיון מטעמי בטיחות [תיקון: תשכ"ה-3]
(א)  היתה רשות הרישוי סבורה כי בדרך נהיגתו של אדם יש משום סכנה לבטיחות התנועה רשאית היא לצוות על התליית רשיון הנהיגה שלו עד שיעבור בחינות ובדיקות רפואיות שתקבע ויימצא מתאים לנהוג רכב, ובלבד שהרשות תזמינו לבחינות ולבדיקות רפואיות ששה שבועות מיום שהחליטה על התליית רשיונו.
(ב)  בעל רשיון שהוחלט עליו לפי סעיף זה רשאי, כתום שלושה חדשים מיום החלטת הרשות על התליית רשיונו, לערער תוך עשרה ימים על המשכת ההתלייה לפני בית המשפט המחוזי שבאזור מגוריו הוא יושב ובית המשפט רשאי לאשר את המשכת ההתלייה, עד לגמר הבחינות והבדיקות הרפואיות, לתקופה מסויימת או עד למילוי תנאים שיקבע, או לשנות את ההחלטה או לבטלה.

סעיף 56 - סמכות הרשות לפסול נהגים מסוכנים
היתה רשות הרישוי משוכנעת, על פי ראיות שהובאו לפניה, כי בדרך נהיגתו של בעל רשיון נהיגה יש משום סכנה לעוברי דרך, או שבעל רשיון הנהיגה או פרוע או מופרע, רשאית היא, בהחלטה מנומקת ולאחר שניתנה לו הזדמנות להביא טענותיו לפניה, לפסלו מהחזיק ברשיון נהיגה.

סעיף 69א - ניקוד בעבירות תעבורה [תיקון: תש"ם, תשס"ג-2]
(א)  שר התחבורה, בהסכמת שר המשפטים, רשאי לקבוע בתקנות שיטה לרישום נקודות על עבירות תעבורה שבהן הורשע בעל רשיון נהיגה (להלן – שיטת הניקוד), ולקבוע את סוג העבירות ומספר הנקודות שיירשמו לחובתו של בעל הרשיון על עבירה שבה הורשע.
(ב)  שר התחבורה רשאי לקבוע בתקנות, באישור ועדת הכלכלה של הכנסת, אמצעי תיקון שיוטלו על בעל רשיון נהיגה שנרשמו נקודות לחובתו לפי שיטת הניקוד, וביניהם – בדיקות רפואיות, בחינות, הסברה, הדרכה ופסילה מהחזיק ברשיון נהיגה.
(ג)  אמצעי תיקון לפי סעיף קטן (ב) יהיו בנוסף לכל עונש שהטיל בית המשפט על בעל הרשיון בשל עבירה שהרשיע אותו בה.
(ד)  נמסרה לאדם הודעת תשלום קנס בשל עבירת תעבורה, יצוין בטופס ההודעה מספר הנקודות שיירשמו לחובתו של אותו אדם אם יורשע בעבירה; השר לביטחון הפנים, לאחר התייעצות עם שר התחבורה ובאישור ועדת הכלכלה של הכנסת, רשאי לקבוע דרכים אחרות או נוספות למתן מידע בדבר מספר הנקודות שבהן יחויב אדם בשל הרשעתו בעבירת תעבורה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה