יום שבת, 26 בינואר 2013

מצוקת חניה בקרית אונו ובקריה האקדמית



ביום חמישי אחה"צ, 24 לינואר, הגעתי לראשונה לקריה האקדמית אונו, בקרית אונו, לפגישה.  כתובת הבניין, אליו הייתי אמור להגיע: נהר הירדן 2.

הגעתי ברכב, מרחוב שלמה המלך, דרך נחל גמלא לרחוב נהר הירדן.  השעה הייתה 1640.   ברחוב נהר הירדן היו מספר רב של מקומות חנייה פנויים, אולם החניה בתשלום, ע"פ המדרכות צבועות בכחול-לבן.  אין לי טלפון נייד, וחיפשתי, ללא הצלחה, מכשיר לרכישת כרטיס חנייה.  החניון היחיד שראיתי כניסה אליו, היה ליד הכניסה לכיכר ברחוב צה"ל... אולם החניון היה מלא.

השעה כבר 1645, ואני לא רואה פתרון למצוקת החנייה האישית שלי.  נהגת אדיבה, לפניה אני שופך את מצוקתי, מציעה לי את הטלפון הנייד שלה, כדי שאתקשר לגברת עמה אני אמור להיפגש ב- 1700, להודיע שאולי אאחר.

גם רחוב צה"ל וגם ברחובות המסתעפים ממנו, אפילו המרוחקים במידה סבירה מנהר הירדן 2, המדרכות הצבועות בכחול-לבן, והחנייה בתשלום עד 1900.  היו המון מקומות חנייה פנויים... אך לא היה בנמצא מכשיר לרכישת כרטיס חנייה או פתרון חוקי אחר (עוד 10 דקות אני אמור להימצא בפגישה).

נסעתי הלוך ושוב, באזור לא מוכר, כשמועד הפגישה שלי קרב ובא, וביאוש גובר לא מצאתי אף שלט ידידותי שיורה היכן יש מכשיר לרכישת כרטיס חנייה, כדי לחנות באופן חוקי או שילוט כלשהו היכן נמצא חניון ציבורי קרוב.  מרחוב נהר הירדן ראיתי חניונים, אך לא את הכניסה אליהם.  נהג אחד, שאליו פניתי אמר שהוא לא מהאזור והוא לא מכיר... והשני אמר, סע ישר ושמאלה ועוד פעם שמאלה, שם יש חניון... ואני רואה שהנסיעה הזו, אולי מרחיקה אותי מהכתובת, ואינני יודע מה מצפה לי מעבר לכביש באיזור הלא מוכר והלא משולט כלל, כולל מחסור בשילוט שיורה היכן הכניסה לבניין ברחוב נהר הירדן 2, שאיננה נראית בחזית הבניין הפונה לרחוב נהר הירדן.

עד אותו יום חמישי... "החזקתי" מקרית אונו, בעיקר מהגישה הירוקה והידידותית שלהם (שלא קיימת במקום מגוריי), בהצבת מיכלי איסוף יעודיים ופינות מיחזור צבעוניות, ברחבי העיר.

תחושת חוסר האונים הייתה מעיקה, מלחיצה ומייאשת.
האם אנשים שאין להם טלפון סלולארי, לא רשאים לחנות בקרית אונו?

אני קורא לראש העיר קרית אונו והאחראים על תשתיות התנועה, כולל הנהלת הקריה האקדמית, לצאת לשטח... לבחון את המצב... ולהקל על ציבור הנהגים והמבקרים... ולא לגרום להם עוגמות נפש מיותרות.

אני קורא לראש עיריית קרית אונו, האחראים על תשתיות התנועה, ולהנהלת הקריה האקדמית, להגדיל את מגרשי החנייה חינם, לציבור הסטודנטים ולמבקרים באזור... ולהציב שילוט ראוי וברור, שיכוון את הנהגים לחניונים השונים.  נכון, האזור בו שוכנת הקריה האקדמית עדיין הולך ומתפתח... אבל ניתן לבצע מה שאני מציע כבר עכשיו... ולשפר בהמשך במידת הצורך.

אני קורא לראש עיריית קרית אונו והאחראים על תשתיות התנועה, להציב מדחנים לרכישת כרטיס חנייה ו/או כלי ידידותי אחר... פלוס שילוט ברור וידידותי, שאולי גם יאפשר רכישת כרטיס חנייה בכרטיסי אשראי.

בדיעבד, ולצורך כתיבת מאמר ביקורת זה, עיינתי במפות ובתרשימים באתר הקריה האקדמית "דרכי גישה והגעה"... וגם שם, נכון להיום, מפת החניונים לא מעודכנת ולא ברורה, כשאדם שלא מכיר את המקום מגיע לשטח.

אני בדר"כ מסתדר עם כיוונים ומפות, בלי GPS  ובלי טלפון נייד... ולכן, ביתר שאת, חוסר האונים היה גדול יותר.

בעניין יצירת קשר עם הגורמים המעורבים, כנ"ל...
לצערי לא מצאתי כתובת אימייל, לא בעמוד "צור קשר" באתר עיריית קרית אונו, ולא בעמוד בעמוד "צור קשר" באתר האקדמיה.  שלחתי לשניהם, קישור לרשומה זו... והזמנתי אותם לרשום תגובות ו/או ליצור עמי קשר באימייל.
נראה מה ילד יום.

2 תגובות:

  1. מהקריה האקדמית, השיבו לי כבר למחרת (27.1):
    "מתנצלים על חוסר הנוחות ומודים על תשומת ליבך. נפעל לשיפור. תודה רבה".

    מעיריית קרית אונו, קיבלתי מענה ראשוני, כשבועיים וחצי (13.2). בתגובתם, בחרו בעירייה להתעלם מפרטי תלונתי, וסרבו לקחת אחריות, אפילו חלקית, למצוקה אליה נקלעתי (בין היתר עקב חוסר שילוט מתאים):
    במענה לפנייתך. לא קיימת מצוקת חניה בסביבת הקריה האקדמית. קיימות דרכים נוספות לשלם עבור החניה פרט למדחנים וחניה סלולארית - באמצעות מכשיר איזי פארק וכן באמצעות כרטיסי חניה. כמו כן, הקריה האקדמית הכשירה 4 חניונים לחניה חינם עבור הסטודנטים, פירוט החניונים מופיע באתר הקריה האקדמית http://www.ono.ac.il/25590/ או ניתן לבירור בפניה טלפונית לקריה האקדמית. מדיניות העירונית היא שלא להציב מדחנים ברחבי העיר, פרט למס' מקומות מצומצם בעיר. מדחנים מוצבים מגרש חניה מול הבקו"מ (מרחק הליכה קצר מקריה האקדמית) והספורטק העירוני.

    ** יש לציין, שאין התאמה מלאה בין התרשימים באתר הקריה האקדמית, לבין המציאות בשטח. עם קצת רצון טוב, קבלת אחריות, ונקיטת יוזמה... יכלו בעיריית קרית אונו, בקלות, להציב שילוט הגון, ולהקל על ההתמצאות, למבקרים במקום בפעם הראשונה, שאינם מכירים את המקום.

    השבמחק
  2. 'התנהלות העירייה מחפירה' (אפריל 2015)
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4644658,00.html

    השבמחק