יום חמישי, 18 באוקטובר 2012

זריית חול ולעג לרש (מועצה מקומית גני תקווה)



בשבוע לאחר חג הסוכות ה'תשע"ג, ביום ראשון, ה- 14 לאוקטובר, קיבלנו מהמועצה המקומית את המכתב הבא, בתיבת הדואר. המכתב מתוארך ל- 9 לאוקטובר 2012 (אסרו חג סוכות):

אל דיירי רחוב "עין גנים", הרי יהודה, וסמטת השרון
שלום רב,

במהלך חגי תשרי השנה, היו מספר רב מאוד של קריאות למוקד הקריאות של האגף, בדבר אשפה שנערמה במיכלי האשפה, אשר גורמת לריחות לא נעימים.

אגף התפעול נערך מבעוד מועד לחגי תשרי ותגבר את כמות פנוי האשפה מהישוב, כתלות בחג ובימים בהם החגים חלים.

קבלן פינוי האשפה התקשה לפנות את מיכלי האשפה טמוני הקרקע, מאחר ומכוניות חסמו לו את הגישה למיכלים אלה.

אבקשכם לא לחנות במקומות האסורים לחנייה (מסומנים אדום-לבן, ובמעטפה), על מנת לאפשר את פינוי האשפה במועד.

המועצה תנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי לאכוף את החנייה במקום.

אשמח לשיתוף פעולה מצדכם, למען בריאותכם ורווחתכם.

בברכה,

משה מנשה


העתק: מר אבישי לוין – ראש המועצה.


להלן תגובתי למכתב המעליב ששלחה המועצה:

המכתב הנ"ל הוא זריית חול בעיניי הציבור ולעג לרש.
המועצה ממשיכה לשטות בתושבים ובביקורת המוטחת כלפיה.

כל המאמצים/הכלים העומדים לרשות מנהל מחלקת/אגף התפעול של מועצת גני תקווה??? פינוי אשפה במועד???

אם לקחת את ההצהרה הזו... ולראות מה קורה בשטח, במשך כל השנה (לא רק בחגים), באופן עקבי... נראה שפשוט אין למועצה כלים להתמודד עם המצב, או שהם פשוט משקרים או לא רוצים כלל לטרוח ולטפל במצב כמו שצריך, לרווחת התושבים.

עם כל ההצהרות היפות... בפועל,
-         לא מפנים פחים באופן ראוי - - - ופחי האשפה רוויים בזבל... והסרחון ומצב התברואתי גרועים, לעיתים יותר מידי קרובות.
-         המועצה, כבר שנים לא מטפלת במטרדים התברואתיים והסביבתיים הנובעים מהעסקים במקום (חנות אופניים, איטליז, ועסקים אחרים)... ולא מפנה באופן תדיר מספיק את הקרטונייה במקום... ולא מציבה במקום דחסן. ולא קונסת את העסקים על הזיהום הסביבתי שהם גורמים לתושבים.
-         יש חוסר במיכלי אשפה... ומיכל אחד (מוטמן) שבור כבר יותר משנה... ובמקום לתקן אותו, או להביא מיכל חלופי, או להגדיל את תדירות פינוי האשפה באופן יעיל... המועצה רק מספקת אוסף תירוצים למה אי אפשר לעשות שום דבר... והבלאגן חוגג.
-         כבר יותר משמונה חודשים, שבמועצה אומרים שהם הוציאו מכרז להתקנת מיכלי אשפה חדשים ופינויים... אך בפועל, שום שינוי לא נראה בשטח... והמועצה לא פועלת כפי שמצופה ממנה.
בקשר למכרז... – נטען שהסיבה שהפחים לא מתוקנים, היא בגלל שהחברה הקודמת פשטה את הרגל או משהו דומה... והמועצה עצמה לא מקבלת שירות וחלקים לתקן את הפחים.  תושבים פנו למועצה וביקשו לדעת האם במכרז שפורסם יש סעיף כלשהו שיוודא שהחברה תעמוד ביעדים המצופים ממנה... ולא תשאיר את התושבים, שוב, מול שוקת שבורה... – אולם המועצה לא טרחה להשיב על פנייה זו, והתושבים חוששים שעם מכרז חדש, יתקינו פחים יפים, וראש המועצה ומנהל התפעול ומנכ"ל המועצה יבואו להצטלם פעם אחת עם הפחים ועם תושבים מחוייכים ומאולצים... ואח"כ הבלאגן יחגוג... ושוב, כפי שהתושבים מכירים כבר שנים... אין עם מי לדבר... והתעלמות המועצה – פושעת!
-         המועצה מוצאת תירוצים למה לא מפנים את כלובי הפלסטיק... ומאיימת בקנסות על בעלי מכוניות שלכאורה חוסמים את הגישה לכלובים; אך בה בעת, לא מגבירה את האכיפה, ונדיר ביותר לראות פקח במקום.  מכתבים והצעות למועצה כיצד לפתור (או לנסות לפתור) את הבעיה... נתקלות כבר שנים בגישה עקבית של דחייה... ועם אוסף טענות למה לא לפעול ולמה לא לעשות דבר!!!
-         בקשר לכלובים הוצע, פשוט להעביר את הכלוב 2 מטר דרומה (ויש מקום מתאים!!!), כך שפתח הגישה לכלוב יהיה לכיוון נתיב הנסיעה של הרכבים במקום, וכך הפתח לעולם לא יהיה חסום.  ביקשו מהמועצה להביא כלוב גדול יותר, כמו שנמצא ברחוב סמוך, אך לא נעשה דבר.  הוצע למועצה לגדר בשרשרת את אזור המיחזור, ובכך למנוע מרכבים לחנות במקום, אך גם הצעה זו נדחתה!!!
לא יתכן שבמשך חודשים ושנים, המועצה לא תמצא פיתרון למצוקות התושבים, ותמשיך להטיל האחריות על התושבים!!

אגב, נכון להערב (18 לאוקטובר 2012), בקצה המדרכה ברחוב הראשי, נמצאת ערימה של פסולת (שולחן פלסטיק שבור, סכך יבש, וקרשים).  היא מחכה, כבר שבוע ימים, למי שאחראי לפינוייה.
אף רכב לא חוסם את הגישה לערימת הפסולת הזו... אבל מכיוון שאין פיקוח עירוני ראוי ו/או מישהו שבאמת אכפת לו... זה המצב המעציב והבלאגן חוגג.

תושבי השכונה כבר שבעי הבטחות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה