יום שני, 22 באוקטובר 2012

על השכלה, אחריות, כספי-ציבור, ואנשים טובים ויצירתיים



להלן מספר קישורים ותגובות לכתבות שפורסמו השבוע:

ראו תגובה 32... ולהלן תגובה 37:
לגבי בר אילן נכתב: "הוועדה מביעה דאגה חמורה מהמצב התקציבי של האוניברסיטה ומההשלכות על היציבות הפיננסית של המוסד והיכולות האקדמיות שלו".

כדי להבין עד כמה המצב גרוע... יואיל המבקר לגשת לספרייה "המרכזית" של האוניברסיטה. שיעלה לקומה שנייה, ויראה את מצב המחשבים המיועדים לשימוש הספרנים והסטודנטים.

במשך שנים... מיחשוב הספרייה מוזנח באופן חריג.

מחשבים מיושנים ואיטיים שלא עומדים בעומס מאגרי המידע המותקנים בהם באורח פלא. מספר המחשבים מינימאלי... והולך ומצטמצם עקב קריסה, טיפין טיפין, של המחשבים.

במקום לקנות ולאבזר את הספריה המחשבים המתאימים לטכנולוגיות 2012... המחשבים היחידים המוכנסים, מידי פעם, לספריה... הם מחשבים שנפלטו ממחלקות אחרות, להם ניתן תקציב למחשבים.

קשה לי להאמין... שנשיא האוניברסיטה והמנכ"ל ביקרו בספריה בשנים האחרונות... ולא עשו דבר להעלים את הביזיון הטכנולוגי הזה ומצב המחשבים, משטח האוניברסיטה, שבאחריותם.
מצב המחשבים הוא מבוכה קשה ומבישה לאוניברסיטה במדינת ישראל 2012!

ידוע שגם במשרדי מרצים וחוקרים מסויימים... לא שידרגו את המחשבים כבר שנים.  נראה שהמצב שם גרוע יותר, כיוון שמרצים אלו נראים לא אחת יושבים ליד המחשבים הצולעים בספריה המרכזית, כשהם משפילים עיניים ואומרים שהמחשב במשרד שלהם איטי יותר.

... בתזמון "נפלא", פורסמה היום עוד כתבה ב- דה-מרקר:
ראשי האוניברסיטאות: "ישראל נהפכה לפס ייצור לשיווק מדענים לחו"ל"
הקוראים מוזמנים לקרוא, להלן.

חלק מהסיבות... זו רמת הטכנולוגיה ורמת הכלים הנמוכות שקיימות במדינת ישראל... שפשוט לא מתאימות לחזון המחקרי והטכנולוגי אליו יש לשאוף!

ראו תגובה 8:
"בריחת מוחות"... וייבוש מערכות המדינה, להרעת השירות אזרח... אני אומר את זה כבר זמן רב.  לא צריך להיות ראש אוניברסיטה במצוקה כלכלית כדי להבחין נכוחה מה קורא פה במדינה.

הביקורת שלי בעיה מתוך דאגה... ולא סתם כדי להעליב ולהשפיל...
ואז... כמו בשבת האחרונה, אני מדבר עם יהודי... שאם היה יכול היה מכה אותי... וטען בתוקף שהמצב לא כ"כ גרוע כמו שאני מתאר...; והנה המאמר היה; מעניין מה יאמר עליו.

הישראליות הפוסט-פטריוטיות עברה כל גבול, מבחינה קבלת אחריות אישית ומערכתית... והמצב ניכר בצורה ברורה בשטח.
רק לפני חודש-חודשיים, התפרסמו כתבות מצויינות על מצב המגזר הציבורי, על הטכנולוגיה ואיכות האנשים בתחום הזה... והביקורת, אני מסכים, לא נעימה לשומע... - אך אין ברירה... ועדיף מאוחר מאשר אף פעם לא... להרים את הכפפה, להכיר במציאות הדורשת תיקון - - לרצות לתקן... ולתקן!!!

דיי לקבור את הראש בחול.
דיי להפקרות - קדימה פיקוד ואחריות!

תגובה 1:
אוי ואבוי
החברות הישראליות המייצגות חברות מחו"ל... מוציאות שם רע לחברות מחו"ל, בשירות הרדוד והמאוד לא ידידותי שלהן.
אם הייתי "אנטרפרייז"... הייתי מכניס לחוזה סעיפים של ביקורת וקנסות, כדי להגן על ההלקוחות שלי... וכדי להראות לברות הישראליות איך נותנים שירות ראוי!!!

לדוגמא... אין מצב... שתשכור רכב בארה"ב באנטרפרייז... והרכב יסריח מעישון סיגריות!!!
לא מעשנים ברכב... ומי שמעשן נקנס בסכומים גבוהים.
לא יהיה מצב שלקוח מתלונן על ריח סיגריות ברכב... והחברה (כמו שנוהגים בארץ), תזלזל בלקוח בנבזות!

אולי כדאי שאצור קשר עם "אנטרפרייז" ואזהיר אותם?!

ראו תגובה 2, ותגובה לתגובה 7. להלן תגובה 1:
עם ציבור ישראלי גא ומשכיל (מעל ממוצע ה- OECD)... יש מעט מאוד מקום ליצירתיות וחכמת רחוב... ולכן, כך "אנחנו" נראים.
עצוב וכואב, אבל נכון!!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה