יום ראשון, 22 ביולי 2012

המורה סבתא חוה (1922-2005)


המורה סבתא חוה
מאת: רוני-הילה גור


חוה יונאי
(1922-2005)

בכל יום שישי מדי שבוע / הייתה "ילדה" שקראה את הטור הזה באופן קבוע. / היא אהבה לשיר, לרקוד, לנגן ולטייל, / לשרוק, לצחוק, ובספרים לעלעל. / זו הייתה סבתי היקרה, גדולת הלב / שהלכה לעולמה לפני שבוע, ב- ה' בכסלו. / במשך שנים לימדה ילדים וילדות / לשיר במקהלה ולנגן בחליליות. / בשיעוריה הילדים ישבו מרותקים ומוקסמים / ורשמו את התווים במחברות ובפנקסים. / את יסודות עולם המוסיקה העניקה לקטנטנים, / לימדה על שוברט, מוצרט, באך ושאר מלחינים. / עד היום תלמידיה זוכרים את שיריה היפים / שרים אותם היטב וללא זיופים. / היום הם כבר שרים שירי ערש לנכדיהם בלילות / כי הם כבר בעצמם מנהלים, רבנים וראשי ישיבות. / יש תלמידים שעד היום המחברות אתם / כמו הרב שוורץ ואשתו רחל מגוש קטיף, שביקרתי בביתם.

"המורה חוה" — זהו כינויה בפי כולם / אך בשבילי הייתה זו הסבתא היקרה בעולם. / כבר בגיל ארבע הלכנו לקונצרטים יחדיו / והיא לימדה אותי להקשיב ברגישות לכל תו. / הכירה לי יוצרים, אמנים ויצירות אומנות / שעליהם אני כאן כותבת לכם ב- "רגע של תרבות". / למרות שבסוף חייה חלתה וחשה ברע / לא הייתה מוכנה להפסיק את השירה. / בערב לפני שעלתה למרומים / התאספנו על ידה כל הנכדים. / שרנו וניגנו לה את שיריה האהובים / שירי ארץ ישראל הנעימים והטובים / "אשת חיל", "שיר המעלות", ו- "המלאך הגואל"... / וכך ליווינו את נשמתה בדרכה חזרה את האל.

אני יודעת שעכשיו למעלה מחייכים / כי היא כבר עושה חזרות עם מקהלת המלאכים. / נפרדנו ממך בחודש האור כשזרחה השמש בשמים / במקום שבו הכי רצית להיות, בירושלים. / היום שבו נפרדנו היה גם יום הולדתי / וזה כבוד עצום שלעד ילווה אותי. / אוהבת אותך, סבתא, ותודה לך על הכל.  על שהענקת לי את הזכות ללכת בדרכך / וללמד ילדים לצייר, לשיר, לרקוד, לשמוח ולחייך.



19 לדצמבר 2005

המאמר הופיע ב- "מקור ראשון"

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה